Maskun Vihreät asettivat syyskokouksessaan 24.9. ensimmäiset 11 ehdokasta kevään 2021 kuntavaaleihin. Nykyisistä valtuutetuista ehdolla uudelle vaalikaudelle jatkavat Rami Käkönen, Irma Saloniemi ja Jarno Örnberg. Heidän lisäksi ehdokkaiksi valittiin myös Rene Ahonen, Minna Helin.  Sanna Pausio, Raili Selinheimo ja Anja Viranko.

Samalla Maskun vihreät valitsi yhdistyksen uudeksi puhenjohtajaksi Maskun nuorisovaltuustonkin puheenjohtajana ansioituneen Rene Ahosen.

”Kuntapolitiikka ei saa olla ainoastaan varttuneempien poliitikkojen temmellyskenttä, sillä päätöksenteossa pitää selvemmin kuulua nuorten kuntalaisten ääni. Siksi on todella hienoa saada Rene Ahonen mukaan sekä kunnallispolitiikkaan että yhdistyksemme johtoon. Uskon, että Rene tuo toimintaamme nuoren iän myötä tärkeää uudenlaista näkökulmaa”, toteaa väistyvä puheenjohtaja Rami Käkönen.

”Tottakai uusi pesti on iloinen asia ja koen tämän hyvänä ponnahduslautana kohti tulevaa. Maskun Vihreät ovat saaneet aikaan hyvää ja aktiivista keskustelua, ja tätä toimintaa pyrin parhaani mukaan myös jatkamaan. Kunnallisen päätöksenteon tulee edelleen pysyä mahdollisimman lähellä kuntalaisia itseään, ja päätöksenteossa korostuukin yhä enemmän avoimuus. Tätä vaalitaan myös jatkossa meillä Vihreissä!”, tiivistää uusi puheenjohtaja Rene Ahonen.